5 типа шопинг герои, които ще срещнeш на Black Friday

Познаваш ли такива?

0 коментара Сподели:

След Свети Валентин и Хелоуин, още един „американски празник” чука на българската врата –най-голямата шопинг истерия Black Friday. Първоначално започнал в САЩ, после прехвърлил се във Великобритания, в последните 5 години с Черен петък все повече търговци привличат клиентите си и в Индия, Китай, Австралия, Германия, Швейцария, та даже и в България, където според статистиката миналата година на този ден са похарчени 66 млн. лв.

И докато в Щатите хората всяка година успяват да паднат на най-ниското стъпало на своето битие – желанието, доказвайки на практика, че теорията на Дарвин е обратим процес и хората могат да деволюират в животни, то у нас високата култура и природна интелигентност на българина е причина за липсата на сериозни инциденти по време на черния петък и превръщането му в повод за мило семейно събиране.

На много хора може да им звучи странно, но пазаруването е лесно нещо, когато имаш възможност да задоволиш възникналите ти потребности на едно място. Такова място е Bulgaria Mall, където освен всичко на едно място, на 2 декември ще имаш възможност да се възползваш и от страхотни оферти. И все пак, когато става въпрос за задоволяване на потребността от нещо, различните хора имат различен стил на пазаруване и по това се отличаваме не само от американците, а и един от друг. Затова ето и 5 от най-специфични потребители, които по всяка вероятност ще срещнете по време на Black Friday у нас:

ЦАРЕТЕ НА ИНТЕРНЕТ ПАЗАРУВАНЕТО

Това са хора, за които пазаруването през интернет се е превърнало в начин на живот, а следенето на самолет със спортни стоки от Великобритания или кораб от Китай е ежедневие. Black Friday е само повод да се активизират и на българския пазар. За обикновения българин, това са дръзки хора, имащи неблагоразумието да предоставят лични данни и номера на банкови карти на цялата глобална мрежа,

все едно не са гледали онзи човек при Гала, дето точно от това си беше изпатил.

И все пак, макар и пазаруването през интернет да ти спестява известно блъскане в пробните и на касите в магазините, неслучайно в народопсихологията ни е залегнал израза „око да види, ръка да пипне“, по всяка вероятност дело на недоволен интернет потребител. Други недостатъци са, че все още не всички търговци предлагат стоките си онлайн, а и доставката често не е безплатна, което намалява ефекта от отстъпката

ХОРАТА ТИП "САМО ГЛЕДАМ"

 В специализираната литература за този тип потребители се използва научния термин „кибици”. Хората които „само гледат” наистина само това правят и на тях се крепи един съвсем малък процент от БВП-то на страната. Все още не е открит метод, с който може да се влияе на тези потребители, макар че много видни маркетолози са го търсили и продължават да го търсят. Черният петък също не провокира покупателните им инстинкти, като изключим, че концентрацията им на кв.м търговска площ значително нараства през този период. Вътрешно присъщо на хората, които „само гледат” е и да оставят отпечатъците си (често блажни) върху продуктите, независимо дали става въпрос за маркови дрехи, техника или книги с казахстанска поезия.

ОТСТЪПКАДЖИИТЕ

Противоположна на групата на „кибиците” е тази на „отстъпкаджиите”. За тях Черният петък е Божествен дар и третия по големина „Християнски празник” след Коледа и Великден.

Този тип потребители пазаруват както онлайн така и на място, а в самия ден си взимат отпуск, за да не пропуснат изгодните оферти. През останалото време малтретират вербално близки, съседи и колеги с всевъзможна информация за промоции и отстъпки по търговските вериги. Това са хората, на които се крепи цялата Маркетинг индустрия и в чиито организми се произвеждат хормони на щастие всеки път, когато видят етикет с отстъпка. Заклели са се над брошура на Кауфланд, че за тях не съществуват стоки от първа необходимост и често ще купуват неща от които в този момент нямат нужда, но винаги С ОТСТЪПКА.

СОЦ-НОСТАЛГИЧНИТЕ

 

Това са хора, живели по времето на социализма и в ранната Демокрация, които изпитват  носталгия по реденето на опашки за храна, дрехи и банани за Коледа. Гледат на Черния петък с умиление, сякаш е завърналия им се син от Канада. Стават сутринта рано, слагат възможно най-нелюбезното си поведение и отиват преди магазините да са отворили, за да почувстват значимостта на хаоса, който създават. А на опашката са познатите хора от „доброто старо време”, готови да ти вкарат някой друг лакът в името на идеологията „Не го ли вземеш ти, ще свърши”. Това са и хората, които ще попаднат във Фейсбук статусите, заедно със саркастични коментари за криворазбрания ни Капитализъм, без дори да си даваме сметка колко са склонни хората в една група да се държат по начина, по който се държат останалите в групата.

Отварянето на магазина е белязано от хаотично бягане на зиг-заг и паника, какво всъщност да се вземе, сякаш всички са мислели, че H&M е означавало хляб и мляко.

КОНСПИРАТОРИТЕ

Работата на конспираторите започва още преди обикновените хора да са разбрали кога ще е черния петък в България тази година. Конспираторът си създава своя потребителска кошница с определен набор от продукти в няколко вериги магазини и започва ежедневно да следи динамиката на цените на стоките в кошницата. Идеята е ясна – да докаже теорията си, че в седмиците преди Черния петък, търговците завишават изкуствено цените на стоките, така че да се неутрализират последващите намаления. Идея колкото трудоемка, толкова и безсмислена от социално-обществена гледна точка. По-крайните конспиратори дори не прибягват до метода със следенето на цените, а направо изказват експертното си мнение „Всички са мошеници” и демонстрират задоволството си от факта, че и този път не са попаднали в мръсните лапи на „Системата”.

Ако не си един от горните типове, то поне познаваш такива и можете да си уредите среща на 2 декември в Bulgaria Mall, ако не за да вгорчите живота на персонала, то със сигурност да направите своя една идея по-цветен и различен. А защо не и да започнеш изгодно коледния шопинг за подаръци?

Виж какво пише из дневниците на хейтъра.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *