За ставането рано с любов

Ах, как да заобичам този алармен звън...

  • 10.10.2017
  • от Деница Йотова

“Рано пиле, рано пее” е заключил в мъдрост българският народ. The early bird catches the worm пък са прозрели в англосаксонския свят. А ти, който за седми път натискаш бутона snooze, просто не проумяваш тези хора едно време що за живот са живеели. Особено пък през студените сезони, когато сутрините са така враждебни, дните къси и тъмни, а ентусиазмът за каквото и да било - крехък и непредвидим като прогнозата за времето. Ранното ставане едва ли е сред желаните ни цели, но пък именно то може да улесни постигането на останалите. Все пак да разполагаш с повече време в светлата част на деня си е предимство.

Но как така да се залъжем, че да станем от онези продуктивни преуспели личности, които ставали в 5 часа, правели упражнения, четели книги или дори ги пишели и какво ли още не, което според тях ги е отвело право на върха на просперитета? Как?!

С какво усилията за сутрешна гимнастика могат да изместят насладата от излежаването? Как да станеш morning person, като сутрин просто не функционираш преди кафето, а може би и след това? И защо изобщо да вървиш срещу природата? А не е ли ставането с изгрева по природа всъщност?

Няма да те убеждаваме в ползите от ранното ставане, но ако вече си решил сам, че го искаш, можем да споделим няколко идеи как да се залъжеш така, че да успяваш да се разделиш по-навреме с възглавницата.

1. Уговаряй си всички важни срещи рано сутринта.
Искаш или не, ще трябва да станеш, да се приведеш в приветлив вид и бодро да започнеш деня с тежката артилерия отрано.

2. Редовно хващай полети, влакове и автобуси в 6 часа.
В колкото повече задължителни ставания рано се впуснеш, толкова по-бързо ще свикнеш с идеята и няма да ти се вижда като малка смърт (може би).

3. Започни да посещаваш йога, гимнастика или фитнес преди работа.

Няма как - записал си се вече и знаеш, че после ще се чувстваш чудесно през деня. Трябва да станеш от леглото и да заведеш заспалото си тяло в залата за едно хубаво разбуждане.

4. Лягай си рано и заспивай рано без екран.
Логично, но все пак. Колкото по-малко гледане в екран преди лягане практикуваш, толкова по-лесно ще заспиш и съответно станеш.

5. Откажи се от snooze опцията.
Най-добре биологичният ти часовник да се настрои сам за ранно събуждане, но ако все пак това е далечна перспектива, нужна ти е аларма. Обаче забрави за протакането на заветния момент с бутона snooze.

6. Вземи си куче.
Ти може и да не искаш да се разхождаш призори в парка, но твоят четириног приятел не смята така. Имаш ли куче, ранното ставане ти е гарантирано.

7. Прави секс сутрин.
Ако и това не успее да те вдигне от леглото сутринта, сигурно няма сила на света, която да има власт над съня ти. Откажи се и приеми съдбата си.

Но все пак преди това хвърли един поглед как го правят Остава: 

Да заобичаш ранното ставане е може би твърде амбициозна цел на този етап, но да го направиш по-безболезнено е по силите ти. С теб сме! И все пак не забравяй, че ставането рано сутрин е като здравословното хранене. Полезно е, ама понякога си трябва един сочен бургер с майонеза, картофки и бира. 

Може би няма как да заобичаш ранното ставане, но пък вечер можеш да се отдадеш на активна почивка с тези сериали.