#NOBRA: Ноу проблем или обратното?

Моля ви, недейте така, момичета, прекалено е секси

0 коментара Сподели:

Еволюцията да върви по дяволите! Казал го е Кърт Вонегът в контекста на това, че ние, човеците, сме по-скоро грешка в системата. Унижощители на единствената подобна планета в целия Млечен път, шумни пияници на петрол и мозъци, сведени до най-обикновена схема за оцеляване. С казаното дотук сме съгласни. „Еволюцията да върви по дяволите“ обаче ще използваме в един доста по-тесен и конкретизиран контекст и той е свързан с

онзи женски продукт, около който се поляризират мнения.

Било от феминизъм, било от простичко желание за комфорт, но през последните години вниманието ни често привличат разни красноречиво озаглавени инициативи като No Bra Challenge!, National No Bra Day или Free The Nipple Campaign…

Свободата, Санчо, не е като салама, както често чувахме от телевизионното рекламно време преди години. Свободата е най-висша ценност. И не ти я дават отвън, ами трябва да си я вземеш сам. Милиони жени в западния свят се борят за тази своя малка лична свобода, като горят сутиени, изхвърлят ги триумфално в кофата и най-вече се снимат с прилепнали блузки, за да съобщят на обществото: „Аз не съм съгласна със социалните ви конструкти“. Обществото от своя страна обаче всеки път им отвръща: „Моля ви, недейте така, момичета, прекалено е секси“. Всеки има право да се изкаже. Слава богу, все още имаме свобода на словото.

В КЛУБА

„Ръцете вдигат Ямбол… във клуба“, се пееше в един сравнително стар български хип-хоп хит. Сутиените пък свалят различни хубавици в онлайн магазина на сравнително новата  австралийска марка No Bra Club. Хитър ход на компанията, която използва революционните женски настроения за собствен имидж. Защото, както борбата за равни права, довела до публичното запалване на сутиени като символ на социалната опресия, е  било голямо нещо в края на 60-те, така и появата на дама с очертани под тениската гърди в публичното пространство е голямо нещо днес. Опитай (ако си дама) да се появиш някоя сутрин в офиса, следвайки този свой малък комфорт. Обзалагаме се, че първото нещо, което ще чуеш, едва ли ще бъде „добро утро“. 

Пропускът на тази част от облеклото се възприема като явна проява на непрофесионализъм, смъква дамата надолу по йерархичната стълбица и се асоциира от другия пол като дръзка покана за флирт.

Толкова за равните права. Но ето ти новина –  в живота като цяло няма много място за справедливост, а индивидуалният старт на отделните хора рядко ги прави равни впоследствие. Най-добрият инструмент, който си успял да получиш, появявайки се на света, е твоето тяло. И всеки може да използва собственото си така, както намери за правилно. Волята, вярваме, е лична.

Можеш да се чувстваш по-красива (или да харесваш дами) с push-up, по-секси с червена дантела или пък да се присъединиш към No Bra Club.  Там „всеки е приет“, защото „жените са модерно изкуство“. И има красиви снимки.

ДО ДОКАЗВАНЕ НА ПРОТИВНОТО

Упорито търсихме ползите от носенето на сутиен и наистина открихме такива, но предимно в контекста на модата. Макар да е на над 100 (за сутиен за пръв път споменават във Vogueпрез 1907 г.), все още няма еднозначно доказани благоприятни здравословни последици от използването на този продукт. Властващият от години мит, че сутиенът пази от гравитацията (интересно какво би казал Исак Нютон по този въпрос), отдавна сякаш е развенчан.

Единствено наличието на някое от следните условия прави носенето на сутиен препоръчително: наднормено тегло, непропорционално големи за тялото гърди, кърмене и менопауза.

Всичко останало повече или по-малко отива към графата „мода“.

За да ти го докажем, ще споменем набързо гламурните години от началото на миналия век (20-те), когато най-ухажвани били дамите, притежаващи момчешка фигура, тесен ханш и плоски деколтета. Тогава сутиенът помагал, за да внуши липса, а не за да покаже пищност. В ерата на Мерилин Монро пък махалото се завъртяло. Извивките отново станали цар и сутиенът отново се притекъл на помощ, този път, естествено, за да внуши пищност, а не за да покаже липса. После настъпили бурните години на 60-те и 70-те, когато някои дами умирали да съблазняват с новооткрития push-up модел, а някои се впуснали в същинска борба за равни права, изнасяйки на клада сутиени, изкуствени мигли, обувки на висок ток, а сигурни сме – и всеки друг аксесоар, който и до днес би се асоциирал с женственост. Ще споменем и 90-те на Мадона, защото всеки над 30 помни нейния емблематичен Жан-Пол Готие дизайнерски сутиен с конусовидни чашки, продаден впоследствие за над 50 000 долара…

И стигаме до днес… Днес, когато поне на думи живеем във време, в което всеки би могъл да изглежда така, както му е приятно, и да бъде такъв, какъвто си поиска. Най-препоръчително, разбира се, себе си. А относно сутиена и неговото „да бъде или да не бъде, това се пита“ – всеки сам знае най-добре.

"Да бъде или да не бъде" жената без мъж и други грехоподобни размисли открийте тук.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *