Какво би станало, ако България беше на три морета

След като унищожихме Черно море, какво би се случило с останалите две

  • 05.02.2019
  • от Миро Павлов
  • снимки: zonaburgas.bg

Вече е официално – Черно море е тотално почернено. Презастроено, яко замърсено, изселянено, с една дума – напълно унищожено. Жалко, че ни е единственото. За съжаление времето на Симеон Велики и Златния му век на българската култура са отминали, преди има-няма 1100 години. Иначе нямаше да е никак лошо да си имаме едно Бяло и едно Адриатическо море, пък ако ще Велики Преслав да е столица, а София да е град с няма и 9000 души. Какво обаче щеше да се случи с тези имагинерни наши територии?

Халкидики най-вероятно щеше да е първата територия, паднала в жертва на панелени ол инклузив хотели, в които никой освен изпаднал германец не би отседнал.

Така любимите ни гръцки плажове щяха да са покрити с родна реч и дяволити подвиквания за кукуруз, а кръжащи край чадърите хиени щяха да пренесат порочните практики на таксуване и псуване. Атракциите щяха да включват Dirty Halkidiki и клон на Замъка от Равадиново в Сани Резорт.

Цялата зона най-вероятно щеше да е оградена с пропускателен режим стил Градина и къмпингуването щеше да се наказва строго с по няколко бинки за здравей и здрасти. Също така фериботът към Лимнос щеше да се държи от български превозвач и цената му да скочи до бъбрек и половина на пътуване при условия като в анимационен филм. Непрекъснато щяха да се разпадат корабчета и да стават катастрофи, но винаги вълните щяха да са виновни, не транспортната компания.

И като стана дума за пътувания – ако тези територии бяха български, магистралата към Солун още щеше да се строи със скорост 20 км на петилетка, а междувременно да се минава през сто села за по-пряко.

Винетката щеше да е три пъти по-скъпа от сега, а при всеки транзит на Драма да има полицейска драма.

Поне автопаркът в България щеше да се развие заради горещата връзка с Италия през морския път Бриндизи – Соранда, предоставящ възможност за по-лесно вкарване на сглобени от десет тоталки коли с пренабити номера. Частите ще се внасят с лодки и салове, а после в някоя колиба на брега ще се заваряват парчетата на франкенщайн возилото, докато не се постигне нещо достойно да носи заглавие „Перфектна, реални километри, без забележки, само за ценители“ в мобилето.

Флората и фауната също щяха да получат шамар с крак. Най-вероятно горите на Албания щяха да са изсечени, животните отстреляни, а всички антични сгради превърнати в спа хотели. Връх Олимп заради историческия ПР, с който идва, може би щеше да е вече казино. Все пак колкото по-близо до боговете играеш, толкова по-голям е шансът да ти паднат от машинките така лелеяните милиони.

Значи замърсяването щеше да е повсеместно – от липса на грижи, цялостно безхаберие и неразумно стопанисване Охридското езеро например щеше да прилича на Панчарево.

Планината Дайти пък щеше официално да се превърне в сметище и bTV всяка година да ни кара да я чистим. Берат щеше да стане жертва на свлачища и всички пластове къщи да се спуснат завинаги в морето. Метеора пък щеше да деградира до атракция стил балкански дисниленд, включваща въжен лифт и висящи кръчми. Дворецът Ахилион щеше да е превърнат в чалга клуб, а остров Корфу в бунище за горене на отпадъци.

Амфитеатърът в Драч щеше да се ползва предимно за концерти на изпаднали рок звезди, а пристанището – за импорт/експорт на курви и наркотици… Е, там нямаше да има голяма промяна.

При всички случаи обаче, след като тези бавни и подмолни процеси унищожат всичко красиво в близост до двете ни други морета, никой нищо реално нямаше да направи.

Щяха да се събират подписки, да се пишат петиции, да се плюнчим в интернет, докато магистрати и предприемачи ни обясняват един през друг, че всичко това се прави за благото на туризма и за наше добро.

Ами, ако ги нямаше технологиите?

Гласувай за любимото си място в града.

Последвай ни в инстаграм.