НАЙ-РАЗОЧАРОВАЩИТЕ ФИЛМИ НА 2014

Не си изпуснал, ако си ги пропуснал

0 коментара Сподели:

Докато продължават да излизат всякакви класации за най-добрите филми на изминалата година и предположения за предстоящите номинации за “Оскар“, ние решихме да постъпим другояче. В нашия годишен списък ще ви посочим петте филма, които най-много ни разочароваха през 2014-а.

ПРЕВЪЗХОДСТВО (TRANSCENDENCE)
режисьор – Уоли Файстър
рейтинг в rottentomatoes – 19 % от 193 ревюта
оценка в imdb – 6,3 (от 112,182 гласа)
нашата оценка – 3/10
бюджет / приходи – 100 / 103 милиона долара

Превъзходният оператор Уоли Файстър (носител на „Оскар“ и още три номинации), визуализирал всички филми на Кристофър Нолан без "Следенето" и "Интерстелар", реши да се набута зад режисьорския стол в най-неподходящия проект – високобюджетна студийна научна фантастика, оглавена от Джони Деп в най-бездарния период в кариерата му. Резултатът е едно безобразно мазало (без извинение), в което действията от ефектния трейлър се развиват в първите 5 минути на филма. Повърхностни герои с нулева дълбочина. Мащабна идея с нулева реализация. В сравнение с "Превъзходство", "Люси" на Бесон изглежда като майсторско произведение. 

ИЗХОД: БОГОВЕ И ЦАРЕ
режисьор – Ридли Скот
рейтинг в rottentomatoes – 28 % от 106 ревюта
оценка в imdb – 6,3 (от 20,699 гласа)
нашата оценка – 4/10
бюджет / приходи – 140 / 104 милиона долара

77-годишният сър от Саут Шийлдс е по-активен от всякога. В последните 14 години той е режисирал 12 филма, като в момента снима и следващия си проект – "Марсианецът". Тематично различни, филмите на Ридли Скот винаги въздействат със своята сърдечност, чувство към детайла, визуално съвършенство, богата атмосфера и вълнуваща музика. Случаят с "Изход: Богове и царе" не е такъв – на нито едно поле.

Библейската адаптация за Мойсей безспорно се превърна в най-безличния филм в кариерата на по-големия Скот, за жалост посветен на брат му. Това е и първият филм, който Ридли започва след кончината на Тони Скот през август 2012 и това е единственото логично обяснение за последвалия резултат, след като двамата братя са били много близки през целия си живот. Лишен от каквато и да е душевност, атмосфера, детайлност и визия, филмът ще се запомни главно с неподходящия си кастинг (Сигърни Уивър, Джон Туртуро, Бен Кигсли и мълчащия Арън Пол) и ужасно слабия и досаден Джоел Едгертън в ролята на фараона Рамзес. Крисчън Бейл може би е единственият, който се опитва да вкара филма в правия път, но дори с голямото си присъствие и емоционалност Бейл няма как да автентизира лентата достатъчно. Като добавим и повече от излишното, но много дразнещо 3D, "Изход: Богове и царе" е повече от провал, който искаме да забравим колкото може по-бързо.

ГОСПОДАРКАТА НА ЗЛОТО
режисьор – Робърт Стромбърг
рейтинг в rottentomatoes – 49 % от 99 ревюта
оценка в imdb – 7,1 (от 163,929 гласа)
нашата оценка – 3/10
бюджет / приходи – 180 / 757,8  милиона долара

Когато разбрахме, че сценографът на "Аватар" и "Алиса в Страната на чудесат", който също е намесен във визуалните ефекти на филми като "Животът на Пи", "Лабиринтът на Фавна" и "Карибски пирати: На края на света" (сред много други), ще режисира мрачната история за неразказаната част от "Спящата красавица" на Братя Грим и по-точно – вещицата (Злодеида), бяхме въодушевени, очаквайки нещо наистина зловещо в стилистиката на Тим Бъртън. Вместо това Дисни ни поднесоха специалитета си от последните години – максимално лигава и захаросана история, която граничи по-скоро с малоумието, отколкото с приказния свят на Братя Грим или самите класически продукции на Дисни. Нулева атмосфера, типична за свръхкомерсиална студийна продукция без капка идейност, авторство и живец. За актьорска игра просто няма да говорим.

ДЖАК РАЙЪН
режисьор – Кенет Брана
рейтинг в rottentomatoes – 56 % от 71 ревюта
оценка в imdb – 6,2 (от 72,613 гласа)
нашата оценка – 3/10
бюджет / приходи – 60 / 135  милиона долара

Трудно е да си представим, че 5-кратно номинираният за „Оскар“ актьор / сценарист / режисьор Кенет Брана, един от най-големите живи познавачи и адаптатори на Шекспир, може да застане зад режисьорския стол на подобен филм. Базирана по героите на големия Том Кланси, мозъкопромиващата шпионско-конспиративна история звучи най-малкото обидно за зрител със среден коефициент на интелигентност. Поредното доказателство, че дори творци от калибъра на Брана могат да се продадат на Холивуд. С повече от приличен състав в лицето на Крис Пайн, Кийра Найтли, Кевин Костнър и самия Брана в ролята на руския магнат с безумен акцент Виктор Черевин, филмът справедливо може да се надпреварва в няколко категории за наградите „Златна малинка“. Лентата, наподобяваща на лоша смесица между "Мисията невъзможна" и "Умирай трудно", всъщност не е базирана по роман на Том Кланси (както са предните четири адаптации), което бързо си проличава. Определян за най-слабия филм с Джак Райън, "Джак Райън: Теория на хаоса" за жалост успя да възвърне вложения си бюджет и да изкара допълнителни 75 милиона на лакомите си създатели.    
Определено НЕ искаме да гледаме следващия режисьорски проект на Кенет Брана и Дисни!

НЕВЕРОЯТНИЯТ СПАЙДЪР-МЕН 2
режисьор – Марк Уеб
рейтинг в rottentomatoes – 53 % от 257 ревюта
оценка в imdb – 6,9 (от 228,373 гласа)
нашата оценка – 4/10
бюджет / приходи – 200 / 708 милиона долара

След като в дебюта си създаде един от най-добрите и оригинални романтични филми на всички времена – "500 мига от любовта", Марк Уеб бързо бе въвлечен в света на големите пари – като му бе поверена режисурата на новия филм за Човека паяк – "Невероятният Спайдър-Мен" – 230-милионна продукция, която вместо 4-та част от поредицата на Сам Рейми послужи като първа част от нова поредица (reboot). Резултатът бе искрено свеж, динамичен и много увлекателен филм, който моментално се отличи с класа и живина от приличните, но стерилни версии на Рейми и останалите адаптации по комикси на Марвел. Лентата спечели повече от 750 милиона долара, а дори Роджър Ебърт го оцени много високо (88/100). Създателите решиха да действат бързо и втората част се появи само година и 10 месеца по-късно. Бързата работа – срам за майстора. Втората част повтори финансовите успехи на първия филм, но се провали на по-важния фронт – качество. С повърхностни и необосновани герои – по-скоро карикатурни, отколкото страшни злодеи, неправдоподобен сюжет и основен акцент – екшън хаоса, "Невероятният Спайдър-Мен 2" е бледо продължение, в което изобщо не можем да открием същия Марк Уеб от първите му два филма.

Тагове: Стефан Димов
Сподели:
Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *