Сериалите, от които можеш да се учиш на бизнес

Полезното с приятното, защо не?

  • 18.04.2018
  • от Заря Божкова

Докато си гледаш как вдъхновяващи бизнес акули правят хитри тактически ходове и си хапваш пуканки, ти от своя страна разписваш стратегии и нови бизнес идеи, които мечтаеш да реализираш – всичко е въпрос на въображение и желание за работа. Понякога е достатъчно да кажеш нещо на шега, за да осъзнаеш, че е следващото „голямо нещо“. Гледай, прилагай и се забавлявай!

Silicon Valley

Чудесен начин да усетиш атмосферата в Меката на стартъп средите – Силициевата долина. Има вероятност повече да се забавляваш, отколкото да научиш нещо, но истината е, че в сериала се използва много специфична терминология, а честите бизнес практики биват осмивани по-един лек и ненатрапчив начин, който няма как да не те разсмее. Култовите персонажи са в контраст със специфичната динамика на IT бизнеса, представяйки един сатиричен поглед, който може и да не е далеч от реалността. Но в крайна сметка шегата е, за да си кажем истината, не е ли така?

Mad Men

Абсолютната класика, която всеки човек, занимаващ се с маркетинг и реклама, трябва да гледа. Сюжетът се развива през 60-те години в Ню Йорк, а фокусът е върху екип от рекламни директори на измислената фирма Sterling Cooper. Конкретният бизнес на фирмата споделя светлината на прожекторите с офис политиката и личните интриги и скандали между героите.

Сексизмът и междуполовите различия са важни теми, а една от най-интересните линии е възходът на Пеги от секретарка до копирайтър, която не се спира пред нищо, а амбицията я води до върхове, които по това време са се считали за сензация. След седем сезона краят на сериала е поставен през 2015 г.

House of Lies

Сериалът е базиран на книга със същото име, написана от бивш консултант в Booz Allen Hamilton. Сюжетът включва група от корумпирани мениджмънт консултанти, които са готови на всичко, за да спечелят сделка. Много игрички и мръсни номера и егоцентрични костюмирани хора от корпоративния свят, за които моралът е много далечно понятие.

Докато епизодите не са съвършено отражение на действителността, консултанти от реалния живот казват, че те подчертават някои важни истини на съвременното консултиране, като връзката между главния изпълнителен директор и неговия номер 2, който обикновено е умен човек, но главният изпълнителен директор не го слуша. Последният, пети сезон приключва през 2016 г.

The Defiant Ones

По-скоро четирисериен документален филм, The Defiant Ones разказва за вълнуващата кариера на Dr. Dre и продуцента Jimmy Iovine. Брилянтно съчетание между спецификите на музикалния бизнес, лични истории и малко известни факти. В него се появяват звезди, сред които Брус Спрингстийн, Пати Смит, Снуп Дог, Гуен Стефани, Боно, Еминем и др. Могат да се научат много уроци от грешките на най-големите, но най-ценното е да видиш добрите практики и колко труд е вложен, за да бъде постигнат подобен успех. Освобождаващо е, когато видиш, че и гениални хора като Dre преживяват същите съмнения и терзания, както всеки един обикновен човек, но е също толкова надъхващо да усетиш устрема, с който успешните хора променят света около себе си.

Girlboss

Историята на София Аморузо е вдъхновила не едно и две момичета. След като издава книга с едноименното заглавие, през 2017 г. излиза и сериалът на Netflix, базиран на вълнуващата ѝ автобиография. В него се разказва историята за това, как Аморузо създава компанията Nasty Gal от нулата. Таргетът на продукцията определено е женска аудитория, която се интересува от мода, но същевременно с това включва млади и упорити дами, които биха искали да постигнат най-смелите си мечти. Трудностите и препятствията са ежедневие, а началото на който и да е бизнес никак не е бляскаво. Един сезон от 13 серии, който дава чудесен пример за това, как можеш да направиш бизнес от хобито си, ако притежаваш иновативно мислене и доза находчивост.

Наскоро стартира и една чудна кримка, която, ако не си започнал да гледаш, сега е моментът.